dilluns, 3 d’octubre del 2011

3r d'ESO: EL LLENGUATGE VISUAL I ELS SEUS SIGNES I SÍMBOLS

Seguim estudiant el llenguatge visual. Hem vist les funcions de les imatges segons el missatge (informatives, estètiques, expressives i exhortatives) i ara ens introduirem dins el món dels signes.

L'esser humà sempre ha usat signes, senyals i marques per a comunicar-se. Amb tots els canvis socials, polítics i econòmics del XX surgeix la necessitat d'establir d'una forma organitzada, signes convencionals que permetin captar un missatge ràpidament i de manera fàcil a un gran nombre de persones. Així, es substitueix el llenguatge escrit per diferents signes que en conjunt, formen un codi visual. Per exemple ELS SENYALS DE TRÀNSIT o  LES BANDERES.
Tot i que segurament no tens carnet de conduir, sabries 
dir què significa aquest senyal?
Actualment ens trobam rodejats per una gran quantitat de signes visuals que fins i tot sense veure'ls podriem dibuixar (p.ex: sabries dibuixar alguna marca sense mirar-la?. Fixa't amb la teva roba, en la teva habitació...hi trobes signes?)

DISTINGIREM:
MARCA: signe distintiu o identitat corporativa que les empreses usen per a distingir-se de les altres, informar del seu origen, qualitat, etc...


LOGOTIP: imatge que està formada pel text d'una marca. La paraula es converteix en una imatge (pensa, per exemple, en la"EME" de Mc Donal's.

IMAGOTIP: la marca s'identifica amb una imatge, sovint de formes geomètriques senzilles, omplertes amb tintes planes i dissenyada amb colors primaris.
 PICTOGRAMA: signe molt simplificat amb un missatge implícit que el receptor capta molt ràpidament.

Quin és el missatge d'aquests pictogrames?

-Llegit i après això, posat en comú i discutit a classe, és hora de posar-se en marxa:

1. Elaborarem la marca personal de tercer d'ESO.  Tendrem en compte els següents paràmetres:

  1. Ha de poder-se llegir (inclòs reduïda)
  2. Escalable (ha de poder-se ampliar o reduïr fins a un tamany molt petit)
  3. Reproduïble(en qualsevol suport o material)
  4. Distingible (tant en blanc i negre-positiu-com en negre i blanc s'ha de poder entendre)
  5. Memorable (ha d'impactar i quedar en la memòria)

 T'ATREVEIXES?. Fes molts esbossos i proves de color, ampliacions i reduccions. Recorda la importància de la senzillesa per a poder memoritzar-la fàcilment. Ànim!

Amplia els teus coneixements i cerca informació sobre ideogrames i símbols.

Amb l'ajuda del llibre Educació Visual i Plàstica 3r d'ESO "Projecte Fluvià" i google images.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada